Veelgestelde vragen van inleners

Wie is One Payroll?

One Payroll is backoffice payroller voor intermediairs. Wij leveren payroll- en backofficediensten aan uitzendbureaus, werving- en selectiebureaus, detacheringsbureaus en administratieve dienstverleners. Uw intermediair werkt met professional backoffice van One Payroll. Dit betekent dat het juridisch werkgeverschap van de werknemer, de salarisadministratie en de facturatie door One Payroll wordt uitgevoerd.

Wat is het verschil tussen One Payroll en One Uitzendbureau?

One Payroll bestaat uit twee bedrijven: One Uitzendbureau BV en One Payroll BV. Alle werknemers met een flexibel contract (Fase A contract) vallen onder One Uitzendbureau en alle werknemers met een contract voor bepaalde (Fase B contract) -of onbepaalde tijd (Fase C contract) vallen onder One Payroll BV.

U ontvangt per BV facturen voor de werknemers die u inleent. Wanneer u zowel werknemers met een fase A als werknemers met een fase B of C heeft werken, ontvangt u ook van beide BV’s een factuur.

Aan wie moet ik facturen betalen?

U betaalt facturen altijd aan One Payroll BV of aan One Uitzendbureau BV (of allebei). U vindt het bankrekeningnummer onderaan de factuur of online bij de bedrijfsgegevens van One.

Waarom ontvang ik facturen pas na 3 dagen?

Facturen worden door ons systeem automatisch gedateerd op de laatste dag van de week van een verloningsperiode. Maar wij versturen de facturen pas nadat de verloning heeft plaatsgevonden. Hierdoor zit er een verschil van 3 dagen tussen de factuurdatum en ontvangstdatum. Bij het sturen van betalingsherinneringen houden wij hier ook rekening mee. Wij sturen een eerste betalingsherinnering daarom ook niet eerder dan 4 dagen nadat een factuur is vervallen.

Voorbeeld bij wekelijkse verloning en facturatie:

Bij wekelijkse verloning en facturatie worden de facturen altijd gedateerd op de zondag. Omdat de gedeclareerde uren eerst moeten worden geaccordeerd (uiterlijk voor dinsdags voor 12 uur) en uitbetaald (op woensdag), ontvangt u daarom ook pas op woensdag de factuur.

Hoeveel vertragingsrente brengen jullie in rekening?

De betaaltermijn van uw facturen spreekt u af met uw intermediair. De contractuele rente voor verlaat betaalde facturen is standaard 0,5% per week. Vertragingsrente brengen we echter altijd pas vanaf de 2e betalingsherinnering in rekening. Indien wij na een laatste sommatie geen betaling ontvangen, stellen wij een volledige leverstop in en geven wij de vordering uit handen aan incassospecialisten.

Wilt u een ruimere betalingstermijn? Neem dan contact op met uw intermediair.

Waar kan ik inloggen om uren door te geven?

U kunt uren declareren en accorderen via My One

Bent u inlener en heeft (hebben) de medewerker(s) een flexibel contract (Fase A)? (zie uw inleenovereenkomst of plaatsingsbevestiging)  –> inloggen bij Inleners One Uitzendbureau

Bent u inlener en heeft (hebben) de medewerker(s) een contract voor bepaalde tijd (Fase B) of onbepaalde tijd (Fase C)? (zie uw inleenovereenkomst of plaatsingsbevestiging)  –> inloggen bij Inleners One Payroll

Feestdagen – Hoe werkt dat?

FEESTDAGEN

Alleen als de flexwerker daadwerkelijk op een algemeen erkende feestdag heeft gewerkt, vul je deze uren in, anders hoef je niets te doen:

Fase A:
Flexwerker hoeft zelf geen uren in te vullen op algemeen erkende feestdagen, dat doen wij. De berekening is als volgt:

Het aantal uren aan feestdagen uitkering is het gemiddelde aantal gewerkte uren op de dag waarop een feestdag valt. Het wordt gemeten over een periode van de 13 voorgaande weken.

Als iemand 10 weken geleden gestart is en iedere maandag in die periode 8 uur heeft gewerkt, zal hij (10 * 8) / 13 = 6,15 oftewel 6 uur en 9 minuten betaald krijgen wanneer er nu een feestdag op een maandag valt. Over vakantiedagen worden geen reserveringen opgebouwd, die tellen dus niet mee.

Fase B en C:
De flexwerker krijgt de feestdagen volgens het normale arbeidspatroon uitbetaald.

ALGEMEEN ERKENDE FEESTDAGEN

  • Nieuwjaarsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede Paasdag
  • Tweede Pinksterdag
  • Koningsdag*
  • Eerste Kerstdag*
  • Tweede Kerstdag*

* voorzover niet vallende op zaterdagen en/of zondagen.

Hoe werkt de doorlopende zakelijke SEPA incasso?

One Payroll kan facturen automatisch incasseren door middel van een doorlopende zakelijke Europese SEPA incasso. Hiervoor dient de klant een SEPA machtigingsformulier te ondertekenen en deze machtiging eenmalig zelf te registreren bij zijn bank.

SEPA Incasso Bedrijven registreren bij eigen bank

Doorlopende Zakelijke Europese incasso voor bedrijven (SEPA machtigingen voor bedrijven) moeten altijd ook bij de eigen bank worden geregistreerd met behulp van het zogenaamde Incassant-id.

Het Incassant-id van One Payroll BV en van One Uitzendbureau staat op de machtiging. Het registreren van een zakelijke SEPA incasso verschilt per bank:

Meer informatie vindt u onder andere op:

Rabobank:  http://goo.gl/EHSI1X

ING Bank: http://goo.gl/RYmyJd

ABN-AMRO Bank: http://goo.gl/zKpQic

Overige banken:

De procedure voor het machtigen van een Zakelijke Europese incasso Doorlopende (business-to-business) machtiging is per bank verschillend. Neem daarom contact op met uw bank en vraag hoe u een doorlopende zakelijk incasso kunt machtigen.

One Payroll kan pas overgaan tot automatische incasso wanneer de machtiging is ondertekend en geregistreerd door de klant bij zijn bank. Tot die tijd zullen alle uitgebrachte facturen handmatig moeten worden voldaan.